Na het ontwerp en de bouw van de website, zal al snel blijken dat je website ook onderhouden moet worden. De wereld staat niet stil, en dat heeft al snel gevolgen voor jouw website. Voorbeelden:
- Wet en regelgeving
Door veranderingen in de privacy-wetgeving (AVG) waren aanpassingen nodig in de cookie-statement en het privacybeleid op de website.
- Beveiliging
Het Content Management Systeem (CMS) waarop ook jouw website is gebouwd en de geïnstalleerde plugins of componenten moeten zeer regelmatig worden bijgewerkt om je website veilig te houden. Updates komen wekelijks voor!
- Vindbaarheid en SEO
Google waardeert websites die regelmatig nieuwe content plaatsen hoger dan websites die "stil staan".
Marketing-onderhoud
Onderhoud aan de website wordt niet alleen ingegeven door de bovengenoemde factoren, maar ook door de wens om beter vindbaar te zijn, aanpassingen te doen vanwege de concurrentie, nieuwe inzichten over het eigen aanbod, of bijvoorbeeld de wens om betere conversiecijfers te bereiken met de site. Regelmatig onderhoud aan de site en uw marketing, is een kenmerk van goed lopende ondernemingen. Kijk voor meer info op de pagina Marketing- en website-onderhoud.
Zelf doen, uitbesteden, of een workshop?
Dankzij de inzet van een CMS als WordPress of Joomla kun je de website zelf onderhouden. Dankzij de inzet van een online dashboard voor content marketing en sociale media kun je de website van nieuwsfeeds en aantrekkelijke content voorzien. Zelf doen kan dus, en de tools staan online, maar wil je het onderhoud liever uitbesteden, dan doen wij dat graag. Een tussenvorm kan zijn dat we een workshop aanbieden zodat jij of jouw medewerkers leren hoe een CMS of een sociale media dashboard functioneert. BlueGear maakt bij elke klant een afspraak over het gewenste serviceniveau.