BlueGear toetert weinig, maar bewijst des te meer. Enkele resultaten bij een aantal van onze klanten de afgelopen jaren:
- Meer dan 70 nieuwe klanten (omzetstijging: + €100.000) in 1 jaar na een ingrijpende herstructurering van de website.
- Binnen een dag meer dan 100 nieuwe donateurs na een mailactie
- Van 0 naar meer dan 7000 bezoekers op een website in een maand
- Forse kostenbesparing (35%) op Google Adwords bij een stijgende omzet in de webshop
- Pagina 1 noteringen in Google
- Free publicity in regionale en lokale nieuwsbladen
- En deze: een klein advies met grote gevolgen: een opdrachtgever bleek niet zichtbaar in de zoekresultaten vanwege onjuiste technische instelling van de website.
Lees heronder meer in detail wat we voor klanten zoal gedaan hebben:
Sociale Media
Voor een merkdealer plaatsten wij op Facebook wekelijks interessante nieuwtjes over het automerk, de betrouwbaarheid van het merk, Formule-1, enz. Het aantal fans op de Facebook-pagina nam in twee jaar tijd met meer dan 10% toe (ondanks de dip na de problemen met Facebook rondom privacy). Met enige regelmaat werden ook occasions onder de aandacht door die auto's een beetje prikkelend en als iets bijzonders te presenteren. Dat had effect: vrijwel al die occasions zijn in korte tijd verkocht! De opdrachtgever was na twee jaar zo tevreden dat voor de sociale berichtgeving een aparte medewerker is aangenomen.
Voor een goededoelen-stichting zijn we onlangs begonnen en zijn nu al klinkende resultaten te zien: in 5 weken een toename van 10,5% in het aantal Facebook-fans en een toename van het aantal volgers op de FB-pagina van 9,6%. Op Twitter nam het aantal volgers in deze periode toe met 14,8% en de bedrijfspagina op LinkedIn met 13,1%. Zie ook de grafiek waarin de forse percentages de toenemende invloed van de stichting aangeven.
SEO (content)
Voor een opdrachtgever in de zorgsector is de website geoptimaliseerd voor zoekmachines (SEO). In de kanalenmix wordt 16% van de nieuwe cliënten geworven via de website, het merendeel van de cliënten komt binnen via zorgbemiddeling van de verzekeraars en op verwijzing van de huisarts. De website heeft dus een bescheiden aandeel in de communicatiemix. De opdrachtgever besteedt echter een fors bedrag per jaar aan Google Adwords advertenties. De vraag was of dit budget omlaag kon zonder verlies van klanten. Het marktsegment van deze zorgaanbieder wordt zwaar beconucurreerd door aanzienlijk grotere spelers met navenante budgetten.
Met de opdrachtgever is overeen gekomen de website te optimaliseren op zoekwoorden omdat dit het minst ingrijpend en direct uitvoerbaar was. De aanpak was dus gericht op SEO-verbeteringen qua inhoud: kopjes in de website, zoekwoorden, e.d. Er is veel tijd gestoken in het maken van relevante description tags, vaak voorzien van een "call-to-action". Aan de menustructuur van de site is niets gewijzigd, die was voor de belangrijkste zoekwoorden in orde. Ook in technisch opzicht (laadsnelheid bijvoorbeeld) of met linkbuidling (inbound links) zijn geen verbeteringen aangebracht.
Op basis van de organische resultaten en feitelijke klantengroei kon het Adword-budget na 8 maanden worden gehalveerd. De SERP-resultaten (Search Engine Result Page) schoten al snel omhoog, voor enkele zoekwoordcombinaties werd een pagina 1-notering bereikt. Het belangrijkste zoekwoord voor de opdrachtgever ging van een posite op pagina 313, naar een positie op pagina 2.
Opening Bouwmarkt
Een grote aannemer benaderde ons voor de campagne-ontwikkeling rondom de opening van een speciale bouwmarkt. De winkelformule was speciaal gericht op vereenvoudiging van het verbouw- en renovatie-proces bij particulieren. Er is een lokaal-regionale publiciteitscampagne georganiseerd. De campagne bestond uit een mix van onder andere: Google Adwords, branded content (ingezonden mededeling), persberichten (resulterend in free publicity), h-a-h verspreiding van folders, en een outdoor-postercampagne in de vestigingsplaats en een speciale opening van de bouwmarkt. Ook een van de bouwmarkt-leveranciers participeerde in de promotie. De opening werd bezocht door meer dan 200 mensen.
Opening Bedrijfsverzamelgebouw
Voor de eigenaar van een leegstaand distributiecentrum nabij de A12 kon een succevolle herbestemming tot bedrijfsverzamelgebouw worden gerealiseerd. Met een strak budget is in een tijdsbestek van 3 maanden een promotieplan geschreven en uitgevoerd dat geheel was toegesneden op de mogelijkheden en bijzondere uitstraling van het pand. Doelstelling was startende ondernemers van tussen de 35-50 jaar in de wijde omtrek te informeren over het bestaan van het bedrijvencentrum en zoveel mogelijk geïnteresseerde ondernemers te werven voor het Open Huis. Een intensieve adressenselectie leverde een bestand op van zo’n 4000 starters. Integratie van direct mail-, telemarketing-, free publicity- en webmarketing-activiteiten met een speciale actiesite resulteerde in een bezoek van 200 ondernemers tijdens het Open Huis. Binnen 3 maanden was 30% van de kantoorruimte verhuurd.
Nieuwsbrief
Voor een goededoelen-stichting werd een nieuwsbrief opgezet die meer dan 100 nieuwe donateurs opleverde binnen een dag.
SEO (technisch) - Onjuiste configuratie van de website
Een landelijk opererende opdrachtgever bleek de website te verbergen voor Google. M.a.w. de website vertelde de zoekmachine-bots (via robots.txt) dat de website niet geïndexeerd mocht worden, de website was dus onvindbaar! De opdrachtgever dacht echter van wel omdat men forse bedragen spendeerde aan Google Adwords. Men was zich dus niet bewust van de verschillen tussen organische en betaalde resultaten (advertenties) in Google.