Maak van bezoekers klanten. Tien praktijkvoorbeelden.
- Details
- Gepubliceerd: dinsdag 19 mei 2020 14:43
- Geschreven door Theo Labrujere
Photo by Brandon Lopez on Unsplash. Help je jouw bezoekers naar het gewenste doel?
Waarschijnlijk is het niet iets wat je dagelijks bezig houdt, maar er zijn veel details in de manier waarop je je website en webpagina's presenteert die een enorm verschil maken voor het gewenste resultaat in de transacties met je publiek of de verkoop. Hieronder vind je tien tips voor visuele en tekstuele verbeteringen die je kunt aanbrengen op jouw website om te zorgen voor een betere "conversie". Het zijn voorbeelden van echte websites waarbij met zogenaamde A/B-tests is onderzocht welke versie van de pagina een hogere conversie bereikt. Conversie is de marketingterm die aangeeft dat het bezoek op jouw website wordt omgezet (geconverteerd) naar een vooraf ingesteld doel. Een conversiedoel is bijvoorbeeld of een bezoeker belt of mailt, of dat een bezoeker zich inschrijft voor een nieuwsbrief, of een volger wordt op sociale media, zich registreert voor een e-book, enz.
De hier besproken voorbeelden hebben aanzienlijk betere resultaten opgeleverd voor zowel webshops als websites, maar zullen mogelijk niet altijd perfect passen bij jouw situatie. De volgorde van de voorbeelden is willekeurig, er wordt geen prioritieit mee aangegeven. Ongetwijfeld zitter er eyeopeners bij waarmee je direct je voordeel kunt doen. Als je hulp wilt bij het realiseren van zulke veranderingen, neem dan even contact op!
1- Voeg een korting toe in de paginatitel
In deze webshop van wijnhandel thecorkscrew.com werd een conversie van 12,5% gemeten van de bezoekers die pagina A bekeken. Maar toevoeging van de korting ("special offer") in de titel en een duidelijke actieprijs-sticker (zie versie B) verhoogde de conversie naar 31%
2- Gebruik foto's van mensen
In het onderstaande voorbeeld werd het verschil gemeten tussen een pagina met hoofdzakelijk tekst en een pagina met Jocelyn als beeldbepalende factor. De conversie steeg met maar liefst 102%. Het bedrijf deed ook tests met foto's van andere personen. Zo haalde "Michael" de hoogste conversiecijfers. Klik op "Lees meer" knop hieronder om verder te lezen en de verschillen tussen de personen te zien.
Lees meer: Maak van bezoekers klanten. Tien praktijkvoorbeelden.