Hoe kan BlueGear bijdragen aan uw succes in de sales funnel?

Meer klanten volgens het AIDA-model

BlueGear helpt ondernemers in alle fases van de sales funnel en de klantreis: door de aandacht van het gewenste publiek te vangen, potentiële klanten naar de website te leiden en de website zo in te richten dat bezoekers daar doen wat beoogd wordt: iets kopen, iets downloaden, zich abonneren, een berichtje achterlaten, enz., enz. De grafiek illustreert dit proces (de bekende "sales funnel" of "verkooptrechter") die beschreven wordt aan de hand van het beproefde AIDA-model. BlueGear kan ondernemers met succes in alle fases van dit proces begeleiden doordat we jarenlange ervaring hebben met elk van deze fases. Elke fase kent andere doelen en prioriteiten en vraagt dus om andere werkzaamheden en media-inzet. Hieronder volgt een aantal voorbeelden van werkzaamheden die per fase door BlueGear kunnen worden uitgevoerd om het gewenste doel te bereiken.

Plan van aanpak per fase

Elke fase kent andere doelen en prioriteiten en vraagt dus om andere werkzaamheden en media-inzet. Hieronder volgt een aantal voorbeelden van werkzaamheden die per fase door BlueGear kunnen worden uitgevoerd om het gewenste doel te bereiken.

De "Attention"-fase

We gaan VERBREDEN: je maakt je breed, laat weten dat je er bent via een reclamecampagne of aanbiedingen en acties. Het gaat vooral om kwantitatieve doelen: meer bereik, naamsbekendheid vergroten, omzet verhogen.

De "Interest"-fase

We gaan VERBINDEN: hoe zorg je ervoor dat je relevant bent voor je publiek? Wat vinden ze belangrijk, interessant, of relevant. Waar kun je bijdragen aan de oplossing van hun problemen? Sociale media zijn in deze fase van de klantreis erg belangrijk.

De "Desire"-fase

We VERDIEPEN door echt waardevolle content aan te bieden, door duidelijk te maken waarom jouw aanbod beter is of de voorkeur geniet. Dit is waar je laat zien dat je een vakman bent, dat je over de juiste kennis beschikt en ervaring hebt in het oplossen van de problemen van je klanten.

De "Action"-fase

Hier resultaat van goede communicatie door een betrouwbare aanbieder is VERTROUWEN. Het bezoek op je website is ervan overtuigd geraakt dat je een geschikte aanbieder bent en laat bijvoorbeeld gegevens achter om een pdf te kunnen downloaden, doet een bestelling of pakt de telefoon om echt contact te maken. Marketeers noemen dit "conversie". Afhankelijk van je situatie en aanbod zijn er vele opties mogelijk om de bezoeker van uw website te "verleiden" tot actie over te gaan, denk aan:

De "Overdrive"

In deze fase gaat het om loyaliteit van de klant. Je wilt terugkerende klanten en je wilt graag klanten die reclame voor je maken (mond-tot-mond reclame). Je kunt hierbij denken aan:

  • Online reviews
  • Testimonials op de website
  • Up- en cross-selling in bestaande aanbod of assortiment
  • Nieuwsbrief / Direct Mail
  • Klantenkaart
  • Samenwerking met andere ondernemers of stakeholders

 

Marketing-onderhoud voor meer klanten en omzet

Meer omzet, meer/betere (high end) klanten.

Effectieve sales funnel door synergie van acties.

Shoppen bij verschillende experts niet nodig.

Wat prioriteit heeft, krijgt ook prioriteit.

Elk aanbod is maatwerk.

  • Lite
  • voor de ondernemer die wil aanpassen en verbeteren
  • €120,-
    per maand
  • 2 uur ondersteuning
  • minimaal 3 maanden
  • Meer info?
  • Plus
  • voor de ondernemer met groei-ambitie
  • €475,-
    per maand
  • 5 uur ondersteuning
  • minimaal 6 maanden
  • Meer info?
  • Premium
  • voor de ondernemer met gekwantificeerde (sales) targets
  • €950,-
    per maand 
  • 8 uur ondersteuning
  • minimaal 6 maanden
  • incl. sociale media dashboard
  • Meer info?
  • Interim
  • voor grotere organisaties die handjes tekort komen
  • €95,-
    per uur
  • 2-3 dagen per week
  • minimaal 3 maanden
  • desgewenst op locatie
  • Meer info?
 

Prijzen zijn exclusief BTW.