Met content wordt in feite de informatie (tekst en beeld) op internet bedoeld. Zodra deze informatie gepubliceerd wordt, kun je op basis hiervan door anderen gevonden worden. Zoekmachines zoals Google brengen echter onderscheid aan in het gewicht dat aan elke publicatie op internet kan worden toegekend. Wat belangrijk is (althans volgens het algoritme dat Google hiervoor gebruikt), verschijnt hoog in de zoekresultaten, wat totaal onbelangrijk is, komt onderop. Terecht of niet, dit is waarom er een hele industrie (aangeduid met SEO: Search Engine Optimization) is ontstaan om jouw verhaal belangrijk en vindbaar te maken. De kern is en blijft "jouw verhaal". Er zijn verschillende methodes om aandacht te krijgen. We noemen er twee.

Content Marketing

Je kunt aandacht "kopen" door te adverteren, of "verdienen" door relevante content te bieden aan je doelgroepen. Deze methode wordt aangeduid met "inbound marketing" of "content marketing". Het voordeel hiervan is dat je jezelf niet ongevraagd via reclame en advertenties opdringt (push), maar de aandacht naar je toetrekt (pull) met informatie waaraan de klant of doelgroep behoefte heeft. De vragen die jouw klanten stellen vormen een belangrijke bron voor het produceren van relevante content. Ook interviews met je teamleden en vakmensen kunnen voor klanten boeiend materiaal opleveren. Materiaal dat vaak nog vele jaren aangeklikt wordt en dus van grote waarde is en blijft voor je vindbaarheid. Neem even contact op als je meer wilt weten.

Waarom krijgt u niet de gewenste aandacht? Mail ons even!

Stakeholder engagement

Vertel je verhaal door je te verbinden met je stakeholders. Verbreed en verdiep de dialoog met middelen als:

lees verder op onze speciale website: StakeholdersFirst !

Bloggen

Ben je zelf een actieve blogger? Of blog je regelmatig voor je werkgever? Contentredacteur? Beleidsmedewerker? Wetenschapper? Check onze speciale website BlogDog en de tools die helemaal op bloggen zijn gericht!

lees verder op onze speciale website: BlogDog !